La Marina de València proposa els millors plans per a passar el Nadal al costat del mar

Música, esport, gastronomia y una agenda plagada d’activitats per a gaudir del Nadal en La Marina

SempreValencia/ @semvalencia

La Marina de València combina un any més cultura, música, esport, gastronomia i oci familiar per a gaudir del Nadal prop del mar. Espais i propostes per a tots els gustos i edats que fan de l’històric port de València el lloc on les coses bones succeeixen.

Música per a tots els gustos
La pèrgola modernista de la Marina de València és l’espai per a la bona música. Els dissabtes, els directes de música pop, rock i indie han convertit al cicle de la Pèrgola de Cervezas Alhambra en un pla imprescindible per a tots els públics.

Els diumenges són el dia de la música clàssica, amb el nou cicle Clàssica a la Pèrgola, que aquesta tardor ofereix un viatge a través de la música sota el nom “De la Marina al món”. Nou actuacions musicals que traslladen al públic a diferents destinacions tant dins com fora de les nostres fronteres: des del Cabanyal fins al Japó, passant pel centre d’Europa, Nova York o el llunyà Oest, a través d’una selecció de temes interpretats per bandes de música de la Comunitat Valenciana.

El dissabte 18 de desembre tanca el cicle de tardor de la Pèrgola de Cervezas Alhambra amb l’actuació de Leftee, Laborde i BlackFang, una proposta que combina nous sons urbans i pop.

El cicle de música clàssica tancarà l’any amb l’actuació de l’Associació Musical Santa Cecília d’Almenara, que traslladarà als assistents a l’aventura el diumenge 19 de desembre.

Les entrades per a tots dos cicles poden adquirir-se online a través de Enterticket.

101 obres d’art contemporani
La Base de la Marina de València alberga des del passat 27 d’octubre la primera gran mostra col·lectiva del centre Àcentmètresducentredumonde de Perpinyà. 101 obres de gran format de 33 artistes internacionals, que formen un recorregut pel més destacat de la col·lecció creada per l’empresari, mecenes i col·leccionista valencià Vicent Madramany. L’accés és gratuït.

Per a poder conèixer amb més profunditat la mostra, La Marina de València ofereix visites guiades gratuïtes els dissabtes, diumenges i festius d’11 a 12 hores, sense reserva prèvia, i fins a la data de tancament de l’exposició, el 9 de gener de 2022.

El circ Raluy TODO (LO)CURA
Després de dos anys d’absència, el Circ Raluy Legacy torna a la Marina de València amb un nou espectacle ple d’humor i optimisme, TOT (EL)CURA. Una producció espectacular, creada íntegrament durant la pandèmia, amb actuacions exclusives i números de risc que no deixaran indiferent a ningú i seguint les més estrictes mesures de seguretat i salut.

Continuant amb la idea de facilitar l’accés a la cultura, la companyia ha posat en marxa la iniciativa “Happy-Friday” amb un 50% de descompte per a famílies nombroses, monoparentals, amb alguna discapacitat, carnet jove i jubilats, tots els divendres.

Les entrades es poden comprar en www.circoraluy.com

Torna el Barco de la Navidad 
Des de dissabte passat 4 de desembre el Barco de la Navidad està atracat en La Marina de València. Un habitatge flotant en el qual Papà Noél i l’emissari dels Reis Mags rebran la visita dels més xicotets, que tindran l’oportunitat d’eixir amb ells a navegar i traslladar-los les seues peticions per a aquest Nadal.

El barco de la Navidad estarà atracat al costat de l’Edifici del Rellotge -Tinglado 2-, fins al dimarts 4 de gener de 2022, oferint una oportunitat única per a famílies i, també, comissions falleres i col·legis. Més informació en www.elbarcodelanavidad.com

El Nadal més nàutic i esportiu
La dàrsena històrica de la ciutat de València ofereix els millors plans per a practicar esport aquest Nadal, tant dins com fora de l’aigua. Grup la Sucursal i València Yachting Center proposen un original pla nadalenc que consisteix a gaudir d’un menjar al costat del mar i eixir a navegar en veler. El pla «Navega el Nadal en el Veles e Vents» inclou un menjar en La Marítima i una eixida de dues hores en veler i està disponible del 3 de desembre al 9 de gener.

Per part seua, la Escola Municipal de Vela celebra la seua festa de Nadal dissabte que ve 18 de novembre. Els 80 alumnes del curs de tardor eixiran a navegar vestits amb temàtica nadalenca en els velers col·lectius i dobles, per a després acomiadar-se per a gaudir d’unes merescudes vacances fins a gener.

El dissabte 18 de desembre les aigües de la Marina de València també s’ompliran de nadadors, els participants de la Travessia Copa Nadal a la Marina. La prova compta amb tres distàncies, 2000 metres amb neoprè, 750 metres sense neoprè i 100 metres “disfressats”, aquesta última de participació gratuïta.

La prova, que rendeix enguany homenatge a Ruperto Sanjuán, el nadador que més vegades va participar en aquesta emblemàtica travessia, estarà acompanyada per una taula redona amb esportistes i persones vinculades al nade en aigües obertes, el divendres 17 de desembre a l’Hotel Sea Port València.
Més informació en https://www.crono4sports.es/info/1124/

Pass Ras al Port/ Fotos: La Marina de València

El 19 de desembre, els amants del running tenen una cita amb la mítica carrera Pas Ras al Port, que enguany celebra la seua 33a edició. Un recorregut de 10 km en la seua categoria absoluta passant per la dàrsena i el passeig marítim i creuant el pont giratori del canal que estarà acompanyat per proves de 500, 1000 i 1500 metres per a la categoria infantil.
https://www.pasras.es/

El vaixell escola visita La Marina
També passarà el Nadal en La Marina de València el vaixell escola veler ARM “Cuauhtémoc”. Aquest navili mexicà, que des de fa més de 36 anys ha navegat els oceans i mars del món formant a més de trenta generacions de Capitans, Oficials, Cadets i personal de Classes i Marineria de Mèxic estarà disponible per a visitar des del 27 de desembre al 2 de gener. Les visites al vaixell són gratuïtes en horari de 12 a 19.00 hores el dia 27 de desembre, de 10 a 20 hores del 28 al 21 de desembre i l’1 de gener i de 10.00 a 16.00 hores el 31 de gener.

Arribada dels Reis Mags
Com cada any, La Marina de València rebrà a Les seues Majestats els Reis Mags, que arribaran a València per mar el pròxim 5 de gener al voltant de les 16.30 hores. Els savis d’Orient saludaran als xiquets en el port històric de València abans de dirigir-se a la Cavalcada i de començar el repartiment de regals als xiquets de tot el món.

Un Nadal ple d’activitats i plans familiars en La Marina de València.