@semvalencia
Les lligues professionals Bankia esperen el seu desenllaç després de més de tres mesos de dura lluita. La Lliga Bankia d’escala i corda conclourà diumenge que ve a Pelayo amb la final que mesurarà a l’equip de Benidorm de Pere Roc II, Santi i Monrabal II contra el d’Almussafes de De la Vega, Félix i Nacho. En la Lliga Bankia de raspall – Trofeu Diputació de València el títol es resoldrà just una setmana després, el diumenge dia 14, en el trinquet de Bellreguard. Les dues partides estan programades a les 11.30 hores i seran retransmeses en directe per la televisió pública autonòmica, À Punt.
La present ha sigut una edició especial de les competicions professionals per equips més rellevants, que han experimentat canvis importants. El més significatiu, la seua durada, ja que la fase regular i les semifinals s’han completat amb el format d’anada i tornada, per la qual cosa s’han disputat el doble de partides que en les temporades anteriors. També s’ha variat la puntuació per a fomentar la igualtat en la taula classificatòria i les partides han estat orientades al cap de setmana per a afavorir una major afluència de públic, com així ha succeït.
Les dues finals s’han presentat este dimarts en el Centre del Carme de València
En la presentació, que s’ha celebrat en el Centre del Carme de València, han participat els dotze aspirants al títol, que han expressat «l’alegria» amb la qual encaren la setmana. També han participat en l’acte la directora comercial de la Direcció Territorial de Bankia a València i Castelló, Rosa Piqueras; el director general de l’Esport de la Generalitat, Josep Miquel Moya, i la diputada d’Esports per València, Isabel García, així com els presidents de la Fundació i la Federació de Piilota Valenciana, Josep Maria Soriano i José Daniel Sanjuan.
Els jugadors han confiat a deixar els nervis a un costat i centrar-se en el joc, però n’hi ha qui s’estrena en esta cita tan rellevant. «Volem gaudir de tot el que estem vivint i del que encara està per arribar», ha explicat Seve, de la formació de raspall del Genovés, que a més ha destacat «lo igualada que ha estat la Lliga per a tots». El jove mitger confia en el recinte triat per a l’ocasió: «Bellreguard és el millor trinquet que ens podia tocar. És en el qual millor juguem», ha confessat.
El seu rival Moltó, el líder de l’equip de Barxeta, també el considera «un trinquet noble, que no menteix i en el qual hem jugat moltes partides». El rest’ha mostrat «emocionat» d’haver arribat fins a la final. «Fins a l’última jornada no sabíem si anàvem a classificar-nos per a les semifinals perquè els equips han estat molt compensats».
Moltó també ha destacat el fet de disputar la pràctica totalitat de les confrontacions durant el cap de setmana. «Ens ha permés preparar les partides i anar motivats a l’única partida setmanal que teníem», ha declarat. El campió individual promet donar el màxim, però tem dels seus contrincants «la compenetració que tenen i la seua facilitat per a jugar per a dalt», ha apuntat. A Seve, per part seua, el preocupa la forta pegada de Moltó.
Escala i corda
Pel que fa als finalistes de la modalitat d’escala i corda, per a alguns com Pere Roc II de Benidorm, «el campionat ha sigut llarguíssim i molt intens. Sempre hem intentat concentrar-nos, analitzar als nostres rivals i ser millors que la setmana anterior. Arribem amb una bona trajectòria i amb unes bones semifinals amb remuntada i tot», ha argumentat.
El seu rival De la Vega també ha fet balanç del seu recorregut: «Hem sigut un equip molt sòlid i en el meu cas crec que he fet una Lliga molt perfecta», ha al·legat. Precisament això és el que més tem Pere Roc II: «Els nostres rivals són més regulars, un equip molt constant que mai ha baixat el nivell. De normal no fan errades i nosaltres sí perquè juguem en el límit per a fer quinzes. Haurem de ser més segurs i donar velocitat al joc amb el nostre mitger Santi», ha explicat. I ficats a valorar als contraris, De la Vega ha destacat com a punt fort de Pere Roc II i els seus «que mai es donen per vençuts i lluiten sempre per cada quinze».
Pere Roc II i De la Vega, que han exercit de representants dels seus equips en la roda de premsa, han apuntat al trinquet de la final, Pelayo, com un recinte «neutral». «Ho tenim molt tocat, però els rivals juguen amb les dues mans i això els pot afavorir», ha opinat Pere Roc II. Per als d’Almussafes, «Benidorm és un equip fort que amb Santi baixa la pilota rapidíssim. Encara sort que el nostre Félix té una bona esquerra», ha bromejat De la Vega.
Autoritats
L’acte ha estat presidit per la directora comercial de la Direcció Territorial de Bankia a València i Castelló, Rosa Piqueras, qui ha manifestat que «en Bankia estem orgullosos de donar suport a esta competició que millora any rere any per a situar la pilota valenciana i als seus jugadors en el lloc que, sens dubte, mereix. Agraïm l’esforç i professionalització dels jugadors i jugadores i, també, el de les institucions i entitats que els donen suport», ha traslladat. «El nostre compromís és continuar promovent la pràctica d’este esport», ha avançat.
També ha participat en la presentació el director general de l’Esport de la Generalitat, Josep Miquel Moya, i la diputada d’Esports per València, Isabel García, que s’han sumat al «suport que mereix la pilota» i a les felicitacions pel «nou sistema que ha donat lloc a una Lliga molt reeixida».
Per part seua, el president de la Fundació, José María Soriano, ha volgut reconéixer que «sense el suport de les institucions públiques i privades hui no estaríem ací, però tampoc sense el treball i esforç dels pilotaris. Que hi haja molta sort en les finals, però sobretot gaudiu d’elles», els ha aconsellat. En la mateixa línia s’ha manifestat el president federatiu, José Daniel Sanjuan, qui a més ha afegit que «les coses s’estan fent bé en l’àmbit professional encara que ens esforçarem perquè es facen encara millor».